Skip to main content
Nid: 229 Body:

Wat is er mooier dan het Zeeuwse landschap ?

Wat is er prettiger dan door dit landschap te fietsen ?

Wat is er afwisselender om, al fietsende de verschillende stadjes en dorpen aan te doen, letterlijk levend erfgoed ?

Wat als er dan ook nog hele goede muziek klinkt in de muziektenten op de route ?

Dan heb je, alles bij elkaar opgeteld, een niet te missen ervaring.

De Zeeland-Muziektent-Fietstour 2018 is de naam van een project van MuziekPodium Zeeland, dat precies doet wat het zegt.

Het is een fietstour, langs muziektenten in verschillende regio’s van Zeeland, waar de beste blazersensembles hier te lande acte de présence zullen geven.

Per editie speelt 1 ensemble 5 mini-concerten in 5 verschillende muziektenten, voor het voornamelijk fietsende publiek, dat zich in een matige vaart van tent naar tent kan spoeden via een landschappelijk fraai traject.

De exacte route en tijden blijven vooralsnog een verrassing: de eigenlijke kaart, en andere informatie ontvangt u tegen inlevering van uw reserveringsbewijs bij het startpunt van de route. Het is zelfs mogelijk een fiets of e-bike te huren.

De Zeeland-Muziektent-Fietstour is met andere woorden een pakkende mix van muziek, erfgoed, landschap en fiets-tourisme.

Van Purcell en Gabrieli tot Nyman en Bourgeois
Eind jaren tachtig, begin jaren negentig leverde het Rotterdams Conservatorium een nieuwe generatie grote trombone-talenten af, die in 2001 de krachten bundelden in het New Trombone Collective. En alsof dat de gewoonste zaak van de wereld was kwamen de individuele leden op prominente plekken terecht in orkesten en ensembles als het Koninklijk Concertgebouw Orkest, het Rotterdams Philharmonisch Orkest, de philharmonie zuidnederland, het Nederlands Blazers Ensemble, het Asko/Schoenberg Ensemble, het Doelen Ensemble, Amsterdam Sinfonietta en de David Kweksilber Big Band.
Dat zegt wel iets over de kwaliteit, maar ook over de veelzijdigheid en diversiteit van het collectief. Een tiental dvd’s en cd’s verschenen sindsdien met werken van Sweelinck, Couperin, Palestrina, Haydn via eigentijdse jazz en pop (Sufjan Stevens, Nico Muhly en Bryce Dessner) naar hedendaagse componisten als Padding, Koolmees en Maier.
Het collectief is voor geen kleintje vervaard en is bovendien nog immer de gangmaker achter het prestigieuze Europese trombone-festival “Slide Factory” in Rotterdam.
Verwacht oude muziek, klassieke muziek, eigentijdse jazz en nieuwe muziek van de bovenste plank, verrassend, vernieuwend en verre van voorspelbaar.
Bezetting: Brandt Attema Mark Boonstra (bastrombone), Remko de Jager, Koen Kaptijn, Sebastiaan Kemner , Jörgen van Rijen, Alexander Verbeek, Pierre Volders &
Jeffrey Kant (tenortrombone)

Zakelijke informatie
Toegangsprijs: 15,00 euro ( eenheidsprijs )
Reserveren wordt aanbevolen.
Niet in de laatste plaats omdat daar ook gereserveerd kan worden voor de nodige extra’s, met name fietsen in alle maten en soorten plus een prettige vorm van proviandering in de vorm van een welgevulde picknickmand.

Prijsoverzicht

Fietsen
Gewone fietsen 8,00 euro
E-bikes 25,00 euro
Tandem 25,00 euro

Proviand
Picknickmand 10,00 euro
Klein flesje wijn ( wit of rood) 4,00 euro

U kunt natuurlijk ook uiterst simpel een kaartje kopen aan de meet in Goes en daar met uw eigen fiets verschijnen,
Vele wegen leiden naar Goes en ook weer daarvandaan.

Reserveren wordt echter aanbevolen.
Stuur een mail naar Ana Zlovic: a.zlovic@muziekpodiumzeeland.nl
Vermeld daarin hoeveel kaarten u wilt hebben en van welke faciliteiten u gebruik wilt maken en voor hoeveel mensen.
Er zal dan per ommegaande een mail ter bevestiging terug gestuurd worden.
Met daarin informatie inzake hoe te betalen.
Met daarin tevens hoe en waar de routebeschrijving te verkrijgen plus eventueel de fietsen en de picknickmand.

Nid: 231 Body:

“Klassieke Muziek in Veerse Kerken”

Solo-concerten zijn per definitie een soort van meesterproef.
Aan de Nederlandse topvioliste Rosanne Philippens is dat wel besteed en dit zou al voldoende reden moeten zijn om de gang naar Zoutelande (!) te maken, bovendien het openingsconcert van onze nieuwe serie “Klassieke Muziek in Veerse Kerken”, een reden temeer.
Rosanne Philippens is een leerling van Vera Beths en heeft een imposante hoeveelheid eerste prijzen op haar naam staan, waaronder het Oscar Back Vioolconcours in 2009 en in 2014 het International Violinwettbewerb Freiburg.
Als soliste werkte Philippens samen met dirigenten als Yannick Nézet-Séguin en Stefan Asbury en in kamermuziek-settings met Amihai Grosz, Liza Ferschtman en Nicolas Altstaedt.
Haar vioolspel kenmerkt zich door een perfecte techniek, een grote openheid en het streven om zich voortdurend te ontwikkelen. Door haar gedrevenheid en communicatieve instelling zijn concerten van Rosanne Philippens werkelijk iets om naar uit te zien.
” … dwars door de noten heen hoor je de persoonlijke stem van een jonge violiste met een dijk van een karakter
(Volkskrant, oktober 2016)
“…the inspired and at every moment immensely musical tone of her violin!” (Badische Zeitung, September 2014)

Programma
J.S. Bach Partita in E groot BWV1006
G. Tartini Sonate in A klein B.a3: Tema con variazioni
N. Paganini Caprices op.1: nr.24
F. Schubert Erlkönig (arr. Ernst)
Pauze
B. Bartók Sonate voor viool solo: Tempo di ciaccone
G. Enescu Airs in Roemeense volksstijl
E. Ysaye Sonate No.3 “Ballade” à George Enescu
R. Philippens eigen compositie
T. Loevendie Dance

Nid: 233 Body:

“Klassieke Muziek in Veerse Kerken”

Hannes Minnaar is een volbloed Zeeuw en een van Nederlands meest succesvolle pianisten.
Hij studeerde bij Jan Wijn aan het Conservatorium van Amsterdam en volgde daarnaast lessen bij o.a. Alfred Brendel, Willem Brons en Menahem Pressler.
Als prijswinnaar van meerdere internationale concoursen wist hij internationaal de aandacht op zich te vestigen, met name de Koningin Elisabeth Wedstrijd (3e prijs, 2010) in Brussel, waar hij eindigde hij als hoogste Nederlander ooit.
Hannes Minnaar soleerde bij vele orkesten, waaronder het Koninklijk Concertgebouworkest en het Nationaal Orkest van België en binnenkort ook bij de BBC Philharmonic en het London Philharmonic Orchestra.
Eind 2016 ontving hij de Nederlandse Muziekprijs, de hoogste onderscheiding voor klassieke musici in Nederland.
Ook als kamermusicus is Minnaar actief.
Met zijn Van Baerle Trio treedt hij op in de belangrijkste Nederlandse zalen, won hij prijzen in Lyon (internationaal kamermuziekconcours, 1e prijs) en Amsterdam (Dutch Classical Talent, Kersjesprijs), en maakte hij een veelgeprezen cd met werken van Saint-Saëns, Loevendie en Ravel.
De twee solocd’s die Minnaar tot dusver uitbracht werden met enthousiasme ontvangen. Zijn debuutcd werd bekroond met een Edison, BBC Music Magazine waardeerde het album met 5 sterren en selecteerde het als “Instrumental choice of the month”. “Luister” prees de pianist om het “summum aan verfijning in de klank”. Het internationaal gezaghebbende blad “Gramophone” noemde hem “a tonal colourist” en “a natural talent”.
Daar valt weinig op af te dingen en ook weinig aan toe te voegen, behalve dan dat de thuisblijvers bij dit concert meer dan ongelijk hebben.

Programma
J.S. Bach Italiaans concert, BWV 971 'Concerto nach Italiänischem Gusto'
Beethoven Zevende sonate in D, op. 10, nr. 3
Liszt/Schubert Die Forelle, D 550
Schubert/Liszt Der Müller und der Bach, D 975
Schubert/Liszt Aufenthalt, D 957, nr. 5
Liszt/Schubert Lob der Tränen, D 711
Schubert/Liszt Auf dem Wasser zu singen, D 774
Franck Prélude, choral et fugue, op. 21

Nid: 235 Body:

“Klassieke Muziek in Veerse Kerken”

Als we het over jong en aanstormend talent hebben, dan voldoet dit trio bovengemiddeld aan die omschrijving.
Wat te denken van violist Niek Baar ? Begonnen op het Haagse Conservatorium bij Peter Brunt en zijn opleiding in Berlijn afgerond bij Stephen Picard.
Al op zijn zestiende stond hij als solist voor het Rotterdams Philharmonisch in de Doelen tijdens het Gergiev-festival. Ondertussen verder het Londense Bach Concours gewonnen en het Prinses Christina Concours en begin dit jaar won hij het Oscar Back Concours, hij is daarmee al de tweede winnaar in deze Veerse serie.
Aan het Berlijnse Conservatorium bundelde Baar zijn krachten met de Amerikaanse pianist Ben Kim, die in 2006 de prestigieuze ARD International Music Competition in Munchen won.
De Nederlandse celliste Ella van Poucke begon op zesjarige leeftijd cello te spelen en niet lang daarna begon zij haar studies aan de conservatoria van Den Haag en Amsterdam en bij Anner Bijlsma en Menahem Pressler. Op haar tiende speelde ze al in het Concertgebouw en sindsdien heeft ze in alle belangrijke zalen van Nederland en ook ver daarbuiten opgetreden. In 2017 won ze de Grachtenfestival-prijs, in 2015 het Internationale Isang Yun Cello Concours, een bekroning van toch al indrukwekkende palmares, waaronder het Prinses Christina Concours, terwijl ze in 2012 tot Nederlands muzikant van het jaar verkozen werd.
Als een enthousiast kamermusicus heeft Ella opgetreden met Andras Schiff, Gidon Kremer, Colin Carr, Gary Hoffman, Nobuko Imai en het Prazak Quartet.
Dat de som doorgaans meer dan de delen is, is in het geval van dit trio ongetwijfeld het geval. Een aanrader.

Programma

Schumann Sonate voor viool en piano nr.3 WoO2
Kapustin - Intermezzo voor Piano Solo
Schumann Adagio en Allegro voor cello en piano in As op.70
Einar Englund - Arioso Interrotto voor Viool solo (1979)

Pauze

George Crumb - Sonate voor Cello Solo Deel I
Schumann Pianotrio nr.1

Nid: 237 Body:

“Klassieke Muziek in Veerse Kerken”

Een derde winnaar van het Oscar Back Concours in deze Veerse serie is Tosca Opdam, die door de Volkskrant in 2011 omschreven werd als een “Overrompelende muzikale persoonlijkheid”.
Sindsdien weet de violiste publiek en critici te boeien met haar muzikaliteit en artistiek elegante vertolkingen.
Tosca treedt veelvuldig op in binnen- en buitenland, zo speelde ze in het Lincoln
Center en het National Arts Center (Ottawa), en in Nederland in het
Concertgebouw, De Doelen, het Muziektheater en Muziekcentrum Frits
Philips.
Tosca Opdam studeerde bij Peter Brunt aan het Conservatorium van Amsterdam en rondde haar opleiding af aan de Juilliard School in New York
“ Helena Basilova showed an affinity for Shostakovich and played sensitively and with flair.. " New York Times
" Soms blaast ze een frisse bries door de noten maar vaker overheerst de melancholie die zo mooi bij de werken van Janácek past.." Volkskrant.
Helena Basilova werd geboren in Rusland, maar groeide op in Nederland.
Haar piano-carrière nam een vlucht na de toekenning van de Debuut Serie Concert Tour in 2008. Helena speelde sindsdien in de belangrijkste concertzalen van Nederland en tourde vervolgens intensief in heel Europa, Zuid-Amerika en de VS.
Ze verhuisde naar New York om zich daar verder te ontwikkelen en te laten inspireren.
In 2013 bracht de pianiste haar debuut-cd uit met pianowerken van Leoš Janáček, die lovend werd ontvangen door de Nederlandse pers en radio. In 2015 verscheen haar tweede album “Picturing Scriabin”, opgenomen in het gerenommeerde Banff Centre Canada, ter ere van de 100e sterfdag van Alexander Scriabin.

Programma

Bach Sonate voor viool en clavecimbel (piano) in E Groot, BWV 1016
Korngold Selectie uit de “Much Ado About Nothing Suite”
Debussy Viool-sonate
Pauze
Andriessen Raadsels
Bosmans Arietta
Prokofiev Viool-sonate No. 2 in D Majeur, Op. 94bis

Nid: 239 Body:

“Klassieke Muziek in Veerse Kerken”

Wellicht had u nog niet van het Archduke Ensemble gehoord ? Dat zou zomaar kunnen, omdat dit kosmopolitische ensemble nog niet zo lang geleden is opgericht.
Uiterst ervaren krachten nochtans, waarbij met name pianiste Shuann Chai al sinds meerdere jaren een graag geziene gast is in onze Zomerserie in Veere.
De gezamenlijke passie van de musici is het uitvoeren van kamermuziek uit de 18e en 19e eeuw, het programmeren van de grote meesterwerken van het repertoire naast minder bekende vondsten, en het presenteren van deze werken op een historisch geïnspireerde, romantisch georiënteerde en vooral warmbloedige manier.
Dat het ensemble vermoemd is naar het Aartshertog-trio van Beethoven, dat had u ongetwijfeld al geraden.
Violist Shunske Sato is concertmeester van Concerto Köln en van de Nederlandse Bachvereniging. In 2011 maakte hij de eerste opname van Paganini’s tweede vioolconcert op een historisch instrument met de Academy of Ancient Music.
Altviolist Emlyn Stam is actief als kamermusicus, solist en orkestmusicus en treedt regelmatig door heel Nederland en Europa op, met o.a. het Asko / Schönberg Ensemble, het Parkanyi Kwartet, het Ysaÿe Trio en het aan de weg timmerende New European Ensemble.
Cellist Job ter Haar, leerling van Anner Bijlsma, is een veelzijdig muzikant, hij speelt immers zowel bij het Ives Ensemble als bij Musica ad Rhenum.
Pianiste Shuann Chai studeerde in New York en Den Haag, onder meer bij Stanley Hoogland en Bart van Oort, vormt een duo met Pieter Wispelwey, en is een engagerend performer, die in haar spel emotie aan intellect paart.

Bezetting
Shunske Sato viool
Emlyn Stam altviool
Job ter Haar cello
Shuann Chai piano

Programma "In zigeunerstijl"
Liszt Hongaarse Rhapsodie nr. 2
Enescu Konzertstück
Dohnanyi Stijktrio
Pauze
Brahms Pianokwartet in G klein, op. 25

Nid: 242 Body:

“Klassieke Muziek in Veerse Kerken”
In 1995 won de Engels-Nederlandse violist Daniel Rowland het Oscar Back Concours (de vierde in deze Veerse serie), en hij is bepaald niet de eerste de beste, zijnde de primarius van het vermaarde Brodsky Quartet. Als zodanig tourde hij de wereld rond, van het Concertgebouw tot de Royal Albert Hall en Carnegie Hall. Opvallend daarbij is zijn voorliefde voor nieuwe muziek, met name via zijn eigen Contrechamps Ensemble.
Maja Bogdanovic begint zich te ontpoppen als een van de toonaangevende cellisten van haar generatie. In 2007 won ze de eerste prijs van het Aldo Parisot Cello Competition in Zuid-Korea. Ze werkte verder frequent samen met componisten als Goebaidalina en Penderecki. Een recent recital in Carnegie Hall werd door The Strad omschreven als “an outstanding performance of exceptional tonal beauty, great maturity of interpretation, and technical excellence”.
Het is maar dat u het weet.
Van dit uitzonderlijk duo mag een uitzonderlijk concert verwacht worden.
Weet wel dat in de fraaie kapel van Hoogelande, onder de rook van Middelburg, de plaatsen beperkt zijn. Tijdig reserveren wordt aangeraden.

Programma

“Folklore and virtuosity”

Halvorsen Passacaglia
Gliere Duos
Sollima La Tempesta (cello-solo)
Sollima Rittatto di musico (cello-solo)
Sollima Heimat Terra duo
Vasks Duo

Pauze

Enescu Impressions De l’enfance (viool-solo)
Ravel Sonate voor viool en cello

Nid: 243 Body:

“Klassieke Muziek in Veerse Kerken”

Op 21 oktober 2017 won Alexander Ullman (1991, Verenigd Koninkrijk) de eerste prijs van het prestigieuze Internationaal Franz Liszt Pianoconcours in Utrecht.
In het verlengde hiervan wachtten hem vervolgens concerten met de symfonie-orkesten van Seoul, Oslo en Rotterdam en recitals in meer dan dertig landen, waaronder China, Brazilië, Colombia, de Verenigde Staten, Zuid-Afrika, de Baltische Staten, Indonesië, Noorwegen, Spanje, Duitsland, Frankrijk, België en Nederland.
Al doende arriveert dit super-talent op zondag 12 augustus in Koudekerke, met een heel fraai programma, veel Liszt natuurlijk, maar ook Stravinsky. Warm aanbevolen.
Tot slot nog wat citaten uit de pers.
‘’Het waren de poëzie en de retoriek waarmee de ervaren Ullman het concours won’’ (Trouw)
‘’Ullman raakt de muzikale kern van Liszt’’
(Trouw)
‘’Alexander bracht de noten met zoveel visie en helderheid tot leven dat het was alsof de componist over zijn schouder meekeek’’
(Huffington Post)

Programma
Liszt En rêve, S207
Liszt Schlaflos! Frage und Antwort, S203
Liszt Bénédiction de Dieu dans la solitude, S173/3
Liszt Csárdás, S225/1
Liszt Mephisto Waltz No. 2, S515
Pauze
Tchaikovsky/Pletnev Nutcracker Suite
Stravinsky Firebird Suite

Nid: 245 Body:

“Klassieke Muziek in Veerse Kerken”

Naum Grubert werd in 1951 geboren te Riga. Na zijn studie bij Theodore Gutman in Moskou, was hij laureaat van verschillende prestigieuze pianoconcoursen waaronder het Russische Nationale Concours, het Tsjaikovski Concours en het Montréal Pianoconcours.
Na vele uitgebreide tournees in verschillende landen, waaronder een indrukwekkend Nederlands debuut in 1982, vestigde hij zich het jaar daarop in ons land.
Grubert werkte met Gidon Kremer en de gerenommeerde bariton Robert Holl, waar hij ook een Winterreise-cd met uitbracht, was verder solist bij het BBC Philharmonic Orchestra, het Koninklijk Concertgebouworkest en het Rotterdam Philharmonisch Orkest, onder niet de minste dirigenten als Ernest Bour, Ed Spanjaard, Thomas Sanderling en Valery Gergiev,
Hij heeft diverse, goed ontvangen cd’s opgenomen, met solowerken van Schubert, Liszt, Rachmaninov en Moessorgsky.
En wat heeft de pers te melden ?
’Grubert is a man of rich, broad sound and deep contemplation. ’
(Volkskrant)
’For all his virtuosity, he interprets music as a philosopher or a thinker. ’
(Frankfurter Algemeine Zeitung)
’Grubert’s lyricism is balanced with his power and intellect. ’
(The Times)
Dat mag men dus verwachten en een mooi programma bovendien.

Programma
Franck Prélude, Choral et Fugue
Beethoven Sonate Op. 57 ‘Apassionata’
Pauze
Skrjabin 13 Preludes
Sonate nr. 3
Feuillet d’album Op. 45
2 Studies Op. 8, no. 11 & 12

Nid: 247 Body:

“Klassieke Muziek in Veerse Kerken”

Marietta Petkova is een in Nederland woonachtige, voor een deel ook opgeleide (Jan Wijn, György Sebök) van origine Bulgaarse pianiste hors categorie, die naar Zeeland afreist met een uitgebalanceerd en uiterst boeiend programma. Chopin natuurlijk, maar ook de Preludes van Debussy, een zeldzaam mooi en avontuurlijk, vroeg-modern pianowerk.
Enkele jaren geleden gaf Petkova een memorabel concert in de Grote Kerk Veere.
Het begrip memorabel is uiteraard subjectief, laat ik het derhalve onderbouwen met een recensie uit kwaliteitskrant NRC Handelsblad:
“De Bulgaarse meesterpianiste Marietta Petkova bespeelt de vleugel met een indrukwekkende virtuositeit, maar uiteindelijk draait alles bij haar om veel méér dan de noten. Petkova musiceert in essentie vanuit haar gevoel. Daardoor is haar spel soms grillig, maar altijd puur en expressief. Juist daarom blijkt Petkova de ideale pianiste om de turbulente gevoelsontladingen van Schumann en de hypersensitieve bespiegelingen van Chopin tot in de diepste kern te raken. Het resultaat is even bedwelmend als onontkoombaar.”
Onze eigen PZC had daar het volgende over te melden:
“Zij paart een fenomenale techniek aan een fijnzinnige, doorvoelde muzikaliteit en of het nu snelle loopjes zijn of beladen emotionele passages, alles lijkt ze te spelen of het totaal niet moeilijk is.”

Programma
Chopin 4 Ballades
Pauze
Debussy 12 Preludes Boek 1

Nid: 249 Body:

“Klassieke Muziek in Veerse Kerken”

Michael Foyle, student van Daniel Rowland en Maxim Vengerov, won in 2016 het Oskar Back Concours (de vijfde winaar in deze Veerse serie) met een veel geprezen uitvoering van het Eerste Vioolconcert van Szymanowski met het Rotterdams Philharmonisch Orkest. Het orkest was zodanig onder de indruk dat de violist onmiddellijk een uitnodiging kreeg om eind 2017 het vioolconcert van Korngold te komen spelen. Daarnaast ontving hij uitnodigingen van Het Concertgebouw, Wigmore Hall en het New York Chamber Music Festival.
Michael komt uit een Brits-Nederlandse familie en gaf op achtjarige leeftijd zijn solo-debuut met orkest tijdens het Edinburgh Festival Theatre. Hij won de BBC Young Musician of the Year Award in 2008 en de Royal Overseas League String Competition in 2013.
Met de Estse pianist Maksim Štšura vormt Michael een veelgeprezen duo waarmee hij de Beethoven Piano Society of Europe Duo Competition en de Salieri-Zinetti International Chamber Music Competition in 2015 won.
Het lijkt erop dat aan het eind van dit betrekkelijk korte zomerseizoen enkele Engels-Estse supertalenten de gemeente Veere aandoen. Laat de betrekkelijke onbekendheid van dit duo u niet weerhouden naar Vrouwenpolder af te reizen, u zult rijkelijk beloond worden. Iedereen die er vorig jaar in de Grote Kerk Veere bij was, kan dit beamen. Dit was met afstand het beste concert van dat zomerseizoen, met respect voor alle andere muzikale hoogvliegers. Dit is met andere woorden een meer dan terechte reprise. Mis hem niet !

Programma
Janacek Sonate voor viool en piano
Fauré Sonate voor viool en piano,No.1, Op.13
Pauze
Hesketh A lie to the Dying (inscrizione, derivata)
Respighi Sonate voor viool en piano

Nid: 251 Body:

Gerard von Brucken Fock was een Zeeuwse componist, geboren op Slot ter Hooge, net buiten Middelburg, die rond 1900 de nodige naam en faam opbouwde, zowel nationaal als internationaal. Hoewel lange tijd in het muzikale geheugen weggezakt, ondergaan de componist en zijn werk inmiddels een zekere en terechte herwaardering.
Dit project beoogt een bloemlezing uit zijn werk te geven middels een middagvullend concert op locatie, het reeds genoemde Slot ter Hooge, waar hij zijn jeugd doorbracht.
In de idyllische tuin zal een podium geplaatst worden, waar prominente musici als Larissa Groeneveld, Frank van de Laar, Marianne Boer, Edith van Moergastel, Rien Balkenende en het ZED Chamber Choir onder leiding van Elisabeth Blom acte de presence zullen geven.
Het programma vormt, zoals gezegd, een bloemlezing uit het oeuvre van Von Brucken Fock.
Uitgevoerd door een keur aan musici, die zich al eerder verdienstelijk hebben gemaakt voor de promotie van het werk van de componist, door concerten, maar vaak ook door het uitbrengen van c.d.’s van zijn werk de laatste jaren.
Op het programma staan in ieder geval de nodige werken voor piano-solo, uit te voeren door de diverse aanwezige pianisten, de bijzondere mooie altviool-sonate, uit te voeren door pianiste Marianne Boer en altvioliste Edith van Moergastel, de niet minder mooi cello-sonate, uit te voeren door celliste Larissa Groeneveld en pianist Frank van de Laar en tot slot een selectie uit het vocale werk, waaronder Psalm nr. 1, uit te voeren door het ZED Chamber Choir, onder leiding van Elisabeth Blom.
Tussen 2 en 5 zullen er 4 korte sets gespeeld worden met pauzes, om de muziek maximaal tot zijn recht te laten komen, maar ook de omgeving.
De entourage mag er immers wezen, het zal ongetwijfeld goed toeven zijn in de tuin voor het slot.
Er zal op bescheiden schaal ook voor catering gezorgd worden.
Dit is ons laatste locatie-project deze zomer, waarin opnieuw muziek, erfgoed en landschap een fraaie kruisbestuiving aangaan.
Zoals bij alle locatie-projecten zijn er hier ook enige praktische haken en ogen.
De ingang is net buiten Middelburg, op de weg naar Koudekerke, Koudekerkseweg 200. De oprijlaan is goed toegankelijk voor voetgangers en fietsen. Het advies in deze luidt ook hier weer om bij voorkeur op de fiets te komen. Neemt men zijn toevlucht tot de auto, dan moet men rekening houden met beperkte parkeermogelijkheden.
Mettertijd zullen wij op onze website uit de doeken doen wat hier mogelijk is en wat niet.